sunnuntaina, heinäkuuta 15, 2007

Panokset kovenee

Festariraportti Vaasan Rockperrystä ja Tammerfesteiltä.

Perjantai 13.7.

Mulla oli melkein vapaapäivä kun kone kohti Vaasaa oli tarkoitus lähteä vasta 18.50, siinä uskossa että aika todellakin on tuo läksin taksilla Lento-Vantaalle puol kuuden maissa kotoa. No konehan oli ekojen ilmojen mukaan 20 minuuttia myöhässä mut siinä vaiheessa kun varsinainen lähtö aloitettiin oltiinkin jo myöhässä reilu puol tuntia. Sinänsä kätevää kun toi mun lentoaikataulu oli kelattu silleen et kerkiää hyvin mut ylimääräistä ei juurikaan jää. Kerkisin kuitenkin ihan komeesti kun Asko oli laittanu sen IEM-räkin valmiiks ja muutenkin valmistellu tsydeemit silleen et ei kauheesti jääny ihmeteltävää. Kerkis hyvin käydä popparitkin morjestamassa saamassa pikaselvitys mitä rapakon toisella puolella edellisen kuukauden aikana oli tapahtunut. Kaikenlaista kuulemma ihan noin äänitekniseltäkin kantilta.
Siinä meidän linjacheckin aikana tuli viel Asko kertomaan et fe
stari on poliisin puolesta suljettu, kukaan ei mene sisään eikä ulos. Kuulemma joku järjestymies oli ammuttu ohi ajavasta autosta. Faktaksi en väitä vaan näin kuulin. Ilmeisestikin ampuja oli saatu kiinni melko heti tapahtuneen jälkeen. Lämpimät terveiseni ja surunvalittelut omaisille.
Keikan jälkeen kerkis vähän aikaa rentoileen ja käydä syömässä kun piti odottaa lähtöä sen aikaa et Hanoi Rocks lopettaa kun Mehtis ja Karri oli niilläkin töissä. Melko kovassa vedossa se orkka eli nautin kovastikin siitä puolesta tunnista minkä kerkisin siinä lavalla vakoileen.
Yötä myöden siis Tampereelle missä meillä oli hotelli hoidettuna.
Aamulla seiskan aikaan päästiin Ilvekseen missä oli aamiainen just alkanut eli mustaa makkaraa naamariin ja sit maate.

Lauantai 14.7.

Heräilin puolen päivän aikaan omasta huoneesta siihen kun siinä hotellin vieressä olevalla lavalla alko jonkin orkan soundcheck. Nousin ylös ja läksin morjestaan Klasua, jonka vieraaksi oli tarkoitus mennä illemmalla. Kävin kertomas tarpeeni ja siinä sivussa kerkisin jonkun aikaa seuraamaan jotain lasten räppikisaakin. Ootteko muuten pistäny merkille et kaikki maailman lastentapahtumien juontajat on aina niin helvetin innoissaan siitä jutusta ettei ne meinaa ees muistaa hengittää. Tai ainakin se kuulostaa siltä kun ne puhuu. Tän päivänenkään ei ollu poikkeus.
Siitä läksin takasin hotellille ja törmäsin respassa Mehtikseen ja Topiin jotka olivat aamukeiton tarpeessa eli suunnattiin terassille. Bongattiin siinä Ilveksen pihalla tommonen kylttikin, muistakaa sitten ottaa se auto mukaan peräkärryllä kun ei meinaan yksinään saa Ilveksen parkkihallissa ajaa.
Kahden maissa Janne jo soittelikin et ovat lähestymässä Tamperetta ja koukkaavat mut siitä Ilveksen kohdalta kyytiin matkalla Pakkikselle, Mehtis ja Topi lähti matkaan pummimaan Topille passia että pääsis kauppaamaan huppareita.
Pakkiksella puuhailtiin meidän vehkeet pystyyn ja huusin mikit läpi, checki oli tarkotus alunperin alottaa puol viis mut Klubin puolella oli Peitsamolla akustinen setti merkattu aikatauluihin klo: 16-17 eli meille tuli pakollinen breikki tuolle ajalle. Tosin oltais päästy kuitenkin sillon puol viis alottaan checki kun oli Peitsamo joutunu lopettaan settinsä kesken kun sil oli niin kova krapula.
Meidän soundcheck oli ohi vähän ennen kuutta jotta mä kerkiäisin vielä Vuolteentorille käymään toisella keikalla. Sinne oli sit takahuoneeseen ilmestyny semmonen iso styroksilaatikko täynnä mustaamakkaraa (varmaan 10 kiloa) eli ruokaongelma oli tältä päivältä ratkaistu.
Puol ysiltä oli goottien tarkoitus lopettaa Tammerfestit Vuolteentorilla. Tämähän on juuri se venue missä Ylijyrä oli vieny valopöydän himaansa ja veteli sieltä langattomalla DMX:llä.
Keikan jälkeen olin hotellilla suihkussa yhdentoista maissa mikä oli riittävän ajoissa kun illan toinen keikka alkais vasta yhdeltä yöllä ;)

Puoli kahdentoista maissa lähdin kävellen hotellilta keikkapaikalle mihin saavuinkin melko tarkkaa keskiyöllä, hyvin aikaa virittää kitarat ja tehdä viime tarkistukset kuten onko se klikki omassa kanavassaan vai ei. Konsertin aikana Rakastele Mua biisin lopussa Kottaraiset ilahdutti orkkaa tollasella performanssilla, ainakaan vielä en sitä YouTubesta löytäny. Loppu muuten se biisi siihen.
Keikan jälkeen kamat autoon ja Klubin puolella morjestaan loppuja Kottaraisista. Hotellille pääsin nukkumaan jossain kuuden maissa kun rupes veto oleen jo melko loppu. Siis itseltä.

Sunnuntai 15.7.

Puolen päivän aikaan Kalle hakkas meidän ovea kertoakseen et nyt ois lähtö. Menin suorilta bussissa nukkumaan ja heräsin Kaapelitehtaan pihassa kun piti romut raijata treenikämpälle käväseen. Meillähän oli nää kaks viikkoa eri bussi kun koko muun kesän, syytä emme moiseen tiedä, mutta siis sitä omaa bussia ei vielä saatu vaikka tää edellinen piti pois luovuttaa joten kamat pitää käyttää treeniksen kautta.

Nyt kuitenkin jo kotona odottamassa saareen lähtöä, tarkoitus ois vielä tänään illalla päästä sinne. Torstaihin asti ohjelmassa yhdellä leirillä yleismiehen hommia. Saa ne hertsit ja prosessoriasetukset pois päästä kuleksimasta.