Taas on aikaa vierähtäny viime päivityksestä melkeen viikko. No kelit lämpenee, mopoa pitää säätää ja korjailla ja välissä käydä keikoillakin. Ei kerkiä kirjuutella koko aikaa.
No mutta eniveis ja tarinaan, lähdetään siis purkamaan hommaa aikajärjestyksessä.
Sain sen kaasarin putsattua, mutta koeajohommissa hajotin vehkeestä kicksin rattaat. Käyntiin laittaminen ei enää toiminukkaan mitenkään kauheen hyvin. No vehje paskana ja keikoille piti lähteä eli rikkinäiseks se myös jäi.
Torstaina Universalin Springbreak niminen showcase-keikka Virginissä ja Kooma perjantaina Turussa ja lauantaina Kantri Laihialla.
Torstai aloitettiin Jaskan ja Anssin kanssa kympin aikoihin aamusta patchin rakentamisella ja kaluston kunnon määrittelemisellä. Pienen säädön jälkeen päästiin aloittamaan eka checki aavistuksen myöhässä. Jossain vaiheessa harjoituksia tosin oltiin etuajassakin, hyvä niin vaikka alunperin aikataulu näytti liiankin tiukalta. Kahdeksan bändin checkit kuuteen tuntiin ja onnistuttiin siinä, pidettiin jopa kaffepaussi välissä kun oltiin nopeita. Iltamissa bändit soitti 2-3 biisiä kukin ja vartin vaihdoilla jäi joka vaihdossa vähintään 5 minuuttia ylimääräistä, mahtavuutta. Himaankin pääs jo vähän puolen yön jäljestä.
Perjantaina orkanpändin matkassa Turkuun ja Koomaan, Koomahan oli uudistunut Galaxin alakerta, ok-kokoinen lava ja kiinteen 32-kanavaisen kaukokaapelinkin olivat laittaneet sinne sitten viime käynnin. Sitä tolppaa siitä rightpuolen PA:n edestä eivät olleet saaneet veke. Melko kantavalta rakenteeltahan se tosin vaikutti eli sen poistaminen ois saattanu vaikuttaa negatiivisesti rakennuksen turvallisuuteen. Oisivat remontin yhteydessä siirtäneet lavaa metrin sivuun niin ei olis enää tolppa tiellä, no aika iso projektihan sekin olis ollu. Rakenteiden vahvistaminen meinaan.
Turusta lähdettiin lauantaina puolen päivän aikaan ajelemaan kohti Laihiaa maisemareittejä pitkin ja olsiko se ollu 44-tien varressa tää mesta mistä kuva tossa vieressä. Monta kertaa sitä on kattellu et nyt on markkinointi kohdillaan, mut ikinä ei oo onnistunu kuvaa siitä saamaan ja tällä kertaa onnistuin ja vielä itse ratissa. Onneksi on kännykkäkamerat. Normikameran olis saanu kaivettua esiin heti seuraavalla pysähdyksellä ;)
Laihialla ei ollu muuttunu kun paikan nimi. Laskeskelin et edellisen kerran olin käyny mestassa viuonna 2001 ja nyt kun käveli sisään niin mikään ei ollu muuttunu, lukuunottamatta tietysti paikan nimeä. Ei kait siinä, joidenkin asioiden ei kai oo tarkoituskaan muuttua. Ja sitten hetkeks ammattiasioihin ja tarkemmin vielä spesifioituna ripustusasioihin. On olemassa tiettyjä suosituksia ja ohjeita koskien kuormien riiputtamista yleisön ja/tai esiintyjien päällä ja niitä suosituksia olis hyvä itse kunkin myös seurata asennushommissa tai konserttitoiminnassa. Yleensä noihin hommiin on tupattu käyttää liinoja/vaijereita ja sakkeleita yhdistettynä nostimiin ja/tai kiinteisiin rakenteissa kiinni oleviin tai tilapäisesti rakenteiden ympärille tehtyihin ripustuspisteisiin. Tätä nyt ei aivan noiden speksien mukaan oo tehty. Toivottavasti ton baarin laiteasennuksesta on vastannu joku muu kuin asiaan vihkiytynyt yritys. Siellä oli lavan edessä roikkumassa yks trussinpätkä ja tanssilavan päällä trussikehikko ja kaikki oli katossa kiinni noilla samanmoisilla reikänauhan pätkillä. Täynnä PAR-kannuja kaikki trussit. Tommonen kun tulee alas kesken iltamien niin hetkeen ei oo kellään kivaa yhtään. No pysy ne nyt ainakin ton meidän vierailun ajan katossa.
Sunnuntaina lähdettiin kympin aikoihin kotia kohti ajelemaan että kerittäis neljäks isolle kirkolle, ja hyvinhän me kerittiin. Taukoja kun ei tarvinnu pitää kun kaikki nukku, rauhassa sai siis ajella. Pari pahvikahvipysähdystä yhdistettynä tankkaukseen ilman et kukaan heräs niin ei tullu stopeille kestoa kun reilu viis minuuttia. Hämeenlinnan korvilla kun pysähdyin evästämään niin siinä vaiheessa vasta rupes ihmisiä kömpimään ylös. Matkaa ei enää ollu jäljellä juuri mitn eli ei tarvinnu enää pysähdellä olleskaan. Laihialta lähteissä bongasin muuten tommosen old-school Jaffamainoksen nykyisellään jopa yllättävän kiinni olevan kiskan katolta. Komia on kyl mainos, jossain Järvenpäässä kait on vielä tommonen olemassa ihan toiminnassa olevan kiskan katolla. Henkilökohtainen tieto asiasta tosin on jo muutaman vuoden vanhentunutta eli voin olla väärässäkin. No eipä olis eka kerta eikä takuulla viimenen ;)
Kotio kun pääsin niin tempasin vielä sen käynnistyspolkimen auki fillarista ja paikallistin vian. Osat makso viiskymppiä ja tunnin puuhastelulla olivat vielä paikoillaankin. Maanantaina siis kävin shoppailemassa uudet osat ja uuden sytkän fillariin ja sain vielä illan päälle vehkeen nippuun ja tänään kävin töissäkin härvelillä. Hyvä tuloo kun itte tekee. Kerkeis vaan retkellekkin sen kanssa.
Moro taas
Viltsu
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti