torstaina, syyskuuta 03, 2009

Rundinalussäätöä

Eilettäin oli vihdoin ja viimein aikaa käydä vilkasemassa tulevan euroopan rundin kalustoa. Eli orkalla on omat InEarit yms. Beyerilta, jotka ei mulle ainakaan ollu entuudestaan tuttuja laitteita. Samalla tuuppasin kaik langattomat samaan räkkiin SD8:n etusten kanssa, jotta retkellä olis kytkettävää vähemmän, InEarit kun on koko ajan kytkyissä. Samalla piti ruuvailla vehkeitä takasin toisiinsa kiinni. Yhdessä räkissä oli lentokoneen jäljiltä tasan yks laite kiinni enää omissa räkkikorvakkeissaan ja sekin vaan toiselta puolelta.
Tän puuhailun jälkeen oli aika ottaa tiski esille ja ja ruveta hienosäätään failia. Juttuhan on sillai et mulla on viis eri TalkBacklinjaa, joista neljä pitäis olla mun omassa kuuntelussa koko ajan. Siis nimenomaan riippumatta siitä mitä mä teen.

------------Audioläppää------------

Tällä erää mä ratkasin homman sillai et otin oman CUEn ulos tiskistä niistä laudan takana olevista AES/EBU ränneistä ja palautin sen heti viereiseen AES/EBU inputtiin. Tän jälkeen mä tiskin sisällä Matriisiosiossa summasin sen CUEn ja Talkbackit yhdeksi stereopariksi ja ajoin sen signaalin ulos tiskistä ja mun omaan langattomaan lähettimeen. Tämä näin siitä syystä ettei tuossa tiskissä saa ajettua SOLOa matriiseihin. Laitoin eilen tehtaalle mailia aiheesta ja vastaus tuli alta puolen tunnin että moinen ominaisuus on tulossa. Pahoitteli vaan ettei vielä tähän seuraavaan päivitykseen kerkiä, minkä julkaisevat Plasassa. Tosin vakuutti että tuun olemaan innoissani siitäkin päivityksestä, yksityiskohtia ei vaan voinu tarkemmin kertoa.

------------Audioläppä loppuu------------

Tuollai ku sen järjestelmän kytki niin kaikkihan toimi just niinkun olin aatellutkin. Liidilauluakin kerkisin jo ihmetteleen, nyt kun parin viikon päästä alotetaan treenit solistin kanssa niin sekin on jo alustavasti valmiina. Maailma digitalisoituu ja mua ei haittaa :)

Moro taas
Viltsu

Ei kommentteja: