maanantaina, elokuuta 20, 2007

Bussirikkoja ja muuta pientä

Festariraporttia pukkaa, Porvoossa, Ylisillä, Heinolassa ja jostain kumman syystä myös Orivedellä tuli käytyä. Tänä viikonloppuna tuli tutustuttua aavistuksen dieseltekniikkaan, tuli myös syötyä hyvin.

Perjantai 17.8.

Kuuden maissa iltasella oli tarkoitus lähteä ihan vaan tekniikan porukan kanssa kohti Porvoota. Popparit tuli taksilla perästä vasta vähän ennen keikkaa kun ei meillä mitään checkiä ollut tarkoitus tehä.
Oltiin Porvoossa seiskan aikoihin ja käytiin Jannen kanssa tarkastelemassa tilanteet. Lämppäribändi saatiin puhutettua siihen että käyttävät meidän rantasaunaa, rumpuja ja
kitaramoottoria eli saatiin koko backline käytännössä pystyyn lavalle eli vaihto nopeutu reilulla vartilla. Kyseessähän oli siis baariveto ja kaks orkkaa. No niin siis kuitenkin mulla oli 01V96 tiskinä joten ne laulut huutelin tässä vaiheessa läpi, viritin kulmat ja alustavat kanavaeq:t ja panoroinnit talletin sinne bulsaan iltaa varten odottamaan. Eli ihan normifestarilinjacheckillä mentiin sit iltamissa.
Keikan jälkeen kamat kyytiin ja kolmen maissa yöllä lähdettiin ajamaan kohti Tampesteria missä meillä olis tukikohta seuraavat kaks yötä. Pitkästä aikaa yöajo ja normaalit siihen liittyvät aktiviteetit eli itsensä ja toisten naurattamista ja DJ-setin rakennusta. Uutuutena tälle kesäkaudellehan ollaan nyt keksitty että ruvetaan rakentamaan omalta tai kaverin läppäriltä draaman kaarta musiikillisesti. Mullakin kun se reilu 8000 biisiä löytyy koneelta niin välillä yllättyy itsekin valinnoista mitä sieltä löytyy.
Viiden maissa oltiin päästy Tampereelle ja hotelli jo käytännössä näkyi kunnes sit yhtäkkiä näkymä onkin seuraavanlainen eli siis mikä tuossa kuvassa on. Suunta olikin jo poispäin Tampereelta ja melko lujaa vielä kun motaria pitkin mentiin. Kävin Kallelta kyselemässä syytä moiseen kun se virnisteli siihen malliin et nyt on joku jekku mielessä. Oli saanu puhelun Juksulta että kun ovat Nylon Beatin kanssa tuloillaan Oulusta niin 25 kilsaa ennen Tamperetta oli nafta loppunu. Kalle sitten käväs ostamassa kanisterin ja siihen dieseliä ja sitä nyt oltiin matkalla viemään niille. Ei käyny tiputtamassa meitä hotellille kun kelas ettei kukaan kuitenkaan suostuis jäämään vaan kaikki haluu kyllä nähdä tilanteen. Oli oikeassa, kukaan ei toudellakaan ois jääny hotellille jos on vaihtoehtona tämmönen episodi

Tässä kuvassa esiintyvät ihmiset liittyvät kaikki kyseiseen episodiin.

Tässä kuvassa olevat ihmiset liittyvät episodin lisäksi myös auton korjaukseen noin 5 metriä taaempana kuin ensimmäisessä kuvassa esiintyvä ryhmä.

Tässä kuvassa taas pelonsekaisin tuntein katsellaan kun Juksu ja Kalle lähtivät pois mitään sanomatta ja Kari nukkuu koko ajan tuolla kyydissä. Hetken aikaa epäiltiin ettei nyt vaan menny hermot jätkiltä ja edessä olis vastaavanlainen tilanne kun se Kallen amerikkalainen kolleega oli järkänny Lordin crewlle. No ei käyny silleen vaan menivät vaan hakemaan lisää dieseliä.

Pari tuntia tossa meni ennen kuin jätkät luovuttivat. Ei siitä mikään nafta ollu päässy loppumaan vaan syöttöpumppu oli sanonu sopparin irti ja bussi jäi siihen. Otettiin sitten pop meidän kyytiin ja vietiin ne omaan hotelliinsa ja tekniikan jäbät jäi sinne rikkinäiseen bussiin nukkumaan ja odottamaan aamua että saivat kuorma-auton tonteille ja kamat siihen. Ylijyrän blogissa lisää valokuvia aiheesta. Kasin jäljestä itse omalla hotellilla väsyneenä mutta onnellisena. Vaikka tossa nyt aikaa menikin, mutta helvetin hauskaa meillä oli.

Launtai 18.8.

Jannen kanssa päästiin ylös sängyistä kymmentä vaille kolmen kun kolmelta oli lähtö kohti Ylisiä.
Oltiin ilmeisestikin siinä aamulla nukkumaan mennessä kelattu ettei herätys välttämättä oo helppo kun meillä oli omien kännyjen lisäksi telkkarissa herätys ja respastakin oli viel tilattu puhelinherätys tohon päälle.
Vähän ennen neljää ajettiin sinne kuntoutuskeskuksen alueella. Meidän lisäks siellä esiinty Katri Ylander ja Frederik. Toi Ylander oli jo kerinny lopettamaan ennen kun päästiin tonteille mut Reetu jouduttiin valitettavasti todistamaan. On meinaan seppä. En oo varmaan eläissäni kuullu vastaavia välispiikkejä. Huh huh.

Akun Tehtaan lava ja vehkeet, ei mitn hätää. Reetu tosin veti oman settinsä puol tuntia pitkäks niin ei ihan sillon kuudelta vielä päästy alottamaan mut puol seiskalta meillä jo soi. Tää Ylisfestari on ilmeisestikin jokavuotinen tapahtuma kehitysvammaisten kuntoutuskodin pihalla näille keskuksen asukeille ja heidän perheilleen. Ja eihän sinne muitakaan oo kielletty menemästä. Nasta meininki kaiken kaikkiaan siellä, oli metrilakuja, Pepin hevonen, sirkushahmoja yms. yms. Riikonen viihdytti lapsia frisbeensä kanssa kun ei raukalla ollu mitään lamppuja mitä vilkutella.

Puol ysiltä oltiin hotellilla hyvissä ajoin kun ysiltä oli pöytävaraus Salud nimisessä raflassa. Orkka halus tarjota meille illallisen. Aivan loistava paikka, meininki ja ruoka. Suurin osa otti pippuripihvin, mikä siis on Suomen parhaaksikin jossain julkaisussa arvosteltu. Kallen kanssa otettiin pekoniin käärittyä Gnuta, jonka päällä oli paistettua ankan maksaa. Samuli söi puolestaan paistettuja ahvenfileitä. Alkuruokana vedettiin se salaattipöytä mikä on enemmän tommonen tapas-tyyppinen lajitelma, marinoituja sieniä, oliiveja, juustoja, salaatteja jne. jne. Tähän päälle viel perus Marskin
ryypyt, vodkasnapsit, punaviinit, alkudrinkit ja kahvin kanssa calvadokset. Vaasan Amarillon työntekijöitäkin oli samassa raflassa illastamassa kun jossain vaiheessa meille tuotiin terveisten kanssa pastikset pöytään. Laskeskelin illallisen lomassa että vedin siinä ruokailun ohessa kymmentä erilaista alkoholia.
  1. Marskin ryyppy
  10. Vodkaryyppy
Tämä oli hyvä päivä.

Sunnuntai 19.8.

Kympiltä aamulla bussin kyytiin ja kohti Heinolaa. Menin heti maate bussissa ja heräsin uudestaan puol yhdeltä kun oltiin jo
perillä. Vuorossa siis Heinolassa jyrää tapahtuma ja meidän lisäksi Fleimarit ja Apulanta. Me oltiin siinä välissä. Akun Tehtaan miehet täälläkin ja Klasu kun sen SY80:sen kanssa siellä oli niin huomattiin että mähän olin jo tehny soundcheckin juhannuksena. Muisteltiin poikain kanssa että sehän oli ihan hyvä keikka eli kyllähän niillä asetuksilla kehtas lähtee yrittään. Ja hommahan toimi, tosin Karilla oli vähän liikaa meteliä alkuun. Sitä Karin kuuntelua siinä sitten säädettiin aikamme ennen kun Kari tajus pyytää että tiputtaa koko sitä sen puolen sidefilliä, hommahan oli sillä ratkastu.

"Tyhmästä päästä kärsii oma keikka"
K. Nylander
2007 Heinola, Suomi

Keikka kun oli ohi niin piti jäädä viel hengaileen siihen asti et Apikset lopettaa Miika kun lupas osan siitä ryhmästä kyyditä stadiin, paitsi että Kalle ajoi. Meidän kyydillä tuli siis oman ryhmän lisäksi Sammio, Mehtis, Sami ja Joona. Apiksillahan loppu kesä tohon ja bussi ja vehkeet menivät Lahteen.

Apiksen keikan aikana bongasin tämmösen, oli tullu kummisedän keikkaa kattomaan.

Helsinkiin päästiin jossain kasin maissa ja täräytettiin koko ryhmä Soul Kitcheniin syömään. Ryhmä myös kasvoi tässä välissä kun saatiin mukaan Pasi, Minna ja Meri. Kyllä siinä vissiin muitakin oli mutta ei vaan nyt saa päähänsä et ketä. Mukavaa oli.
Ruuaksi otin ensiksi alkuun Pasin kanssa puoliks savusimpukkakeiton ja sitten vielä ribsit pääruuaks. Toimiva setti.
Nyt ois pari päivää vapaata eli tämä ja huominen. Keskiviikkona Himos ja sieltä Tampereen ja Tavastian kautta Vuokattiin. Sitten ois tämä hupailu ohi tältä kesältä.